Щодо сплати податку на нерухомість у 2019 році
У 2019 році мешканці Херсонщини отримають податкові повідомлення-рішення про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок на нерухоме майно), за 2018 рік. Відповідно до ст. 265 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) однією із складових податку на майно є податок на нерухоме майно. Сума податку залежить від ставок, прийнятих органами місцевого самоврядування, де знаходиться житлова або комерційна нерухомість і від розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня року, за який здійснюється нарахування податку.
Інформацію щодо ставок податку на нерухоме майно розміщено на субсайті територіальних органів ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі офіційного веб-порталу ДФС України в розділі: «Головна/Рішення місцевих рад/Податок на майно» за посиланням http://kherson.sfs.gov.ua/rishennya-mistsevih-rad-/podatok-na-mayno/podatok-na-mayno--vidminne-vid-zemeln/.
Розмір мінімальної заробітної плати змінюється щороку та складає: на 1 січня 2017 року – 3 200 грн., на 1 січня 2018 року – 3 723 гривні. Відповідно сума податку на нерухоме майно за 2018 рік у порівнянні з 2017 роком збільшиться. Наприклад, при ставці податку за житлову нерухомість, що знаходиться у м. Херсоні, її власник за кожен метр надлишкової площі за 2017 рік сплачував 8 грн., а за 2018 рік необхідно сплатити 9,31 грн. за 1 м кв.
Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо: об’єктів нерухомості, що перебувають у їх власності; розміру загальної площі нерухомості; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку. У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими громадянином на підставі оригіналів документів контролюючий орган проводить перерахунок суми податку і надсилає новий документ про сплату.
Сплатити податок громадяни зобов’язані протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п. 266.10 ст. 266 ПКУ). Цей документ надсилається за місцем реєстрації громадянина, зазначеним у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків.
Упродовж місяця після зміни місця реєстрації громадянин зобов’язаний повідомити про такі зміни контролюючий орган за місцем взяття на облік шляхом подання заяви за формою № 5 ДР. За відсутності оновлених відомостей – документ про сплату надсилається на адресу, дані про яку містяться в фіскальній службі. Через це громадянин втрачає можливість ознайомитися з сумою нарахованого податку, виникає податковий борг, штрафні санкції, арешт майна. Тож дані держ реєстру повинні бути в актуальному стані.
Детально ознайомитися з порядком нарахування та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки можна в загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі, який розміщений на веб-порталі ДФС.
Шановні херсонці! Заможність місцевих громад напряму залежить від свідомої та відповідальної сплати належних податків кожним її мешканцем. Разом дбаємо про розвиток місцевих громад – вчасно сплачуємо податки!