A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Тавричанська громада
Херсонська область, Каховський район

Споживачі мають не тільки права, але й обов’язки

Дата: 15.01.2019 13:20
Кількість переглядів: 169

Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, зобов’язані:

-перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в представленій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;

-у разі необхідності роз’яснення умов та правил використання товару (до початку використання товару) звернутися до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції.

Продавець повинен видати покупцеві розрахунковий документ (касовий або товарний чек). Він неодмінно знадобиться, якщо виникне необхідність повернути товар. Якщо річ з будь-яких причин Вас не влаштовує (не той розмір, колір тощо), то протягом 14 днів її можна обміняти на аналогічну або ж забрати гроші (якщо немає аналогічного товару), але тільки за умови, що товаром ще не користувалися.

Купуючи побутову техніку, спочатку слід ознайомитися з інструкцією з експлуатації, паспортом товару, гарантійним строком. Даний строк зазначають як в інструкції з експлуатації (паспорті) товару, так і в гарантійному талоні.

Гарантійні зобов’язання поширюються на будь-який товар. Тому покупцеві потрібно звернути увагу на такі особливості:

-до товарів має бути додано спеціальний документ, що найчастіше називається гарантійними умовами або гарантійними зобов’язаннями. У ньому, зокрема, зазначають: строк гарантії, перелік поломок, що не підпадають під гарантію, а також список та адреси підприємств, які здійснюють гарантійне обслуговування та до яких треба звертатися у разі несправностей протягом гарантійного строку. Якщо гарантійний строк не встановлено, покупець має право висунути претензії до якості товару продавцеві (виробникові) протягом 2-х років;

-при купівлі продавець має зробити в гарантійних зобов’язаннях позначку, що свідчить про початок гарантійного строку, встановленого для даного виду товарів.

Складова гарантійних зобов’язань – гарантійні талони. Тому рекомендуємо покупцеві перевірити їх наявність та вивчити зміст.

Після ознайомлення з документацією на товар, покупцеві треба випробувати його в різних режимах. Деяка складна побутова техніка (кухонні комбайни, пилососи, електром’ясорубки та ін.), меблі продаються у розібраному (розукомплектованому) вигляді. Тому, перед придбанням, необхідно попросити продавців зібрати товар, перевірити його роботу і знову розібрати перед упакуванням. Бажано самостійно повторити збирання-розбирання товару у присутності продавця.

Якщо товар доставили додому, покупцеві потрібно попросити зібрати його і продемонструвати всі особливості функціонування (включити, перевірити роботу в різних режимах експлуатації тощо). Тільки тоді уповноважений працівник продавця заповнює гарантійні зобов’язання на товар.

Також, споживачі зобов’язані:

-Користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації.

-Застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації — дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.

До експлуатаційних документів належать текстові, графічні конструкторські документи, які окремо або разом дають можливість ознайомитися із споживчими властивостями товару і в яких визначаються правила його експлуатації, зокрема технічний паспорт або інший замінний документ.

-Використовувати товар, переконавшись у його відповідності до бажаних вимог. В іншому випадку втрачається право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів.

-Використовувати товар тільки за його цільовим призначенням та правилами, викладеними в експлуатаційній документації, в іншому випадку втрачається право на виконання гарантійних зобов’язань виробником (виконавцем), тобто на проведення безкоштовного гарантійного ремонту.

Увага! Рекомендована форма звернення про порушення прав споживачів у разі придбання нехарчової продукції

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь